Nieuwe exploitanten voor Abdijhotel Rolduc

Geplaatst op: 27-08-2020

Er zijn nieuwe exploitanten gevonden voor het hotel en conferentieoord in Abdij Rolduc in Kerkrade. Het Belgische bedrijf Different Hotels en de Limburgse horecaondernemer Van Melick Groep slaan de handen in een en openen een nieuw hotel in het ruim 900 jaar oude abdijcomplex, dat eigendom is van het Bisschoppelijk Centrum Rolduc.

Het bestaande hotel Abdij Rolduc ging begin dit jaar failliet. Volgens directeur Harrie van Beers van het Bisschoppelijk Centrum dienden zich daarna veel gegadigden aan om de exploitatie van het hotel over te nemen. “Wij hebben aan de hand van een zorgvuldige procedure gekozen voor de samenwerkende bedrijven Different Hotels en Van Melick Groep.” Volgens Van Beers hebben de goede staat van dienst en de visie van de twee bedrijven op Abdij Hotel Rolduc de doorslag gegeven om voor hen kiezen. “Prettig is ook dat de nieuwe exploitant vacatures heeft waar medewerkers van het failliete horeca bedrijf op kunnen solliciteren,” aldus Van Beers.

Different Hotels exploiteert al diverse hotels in Belgisch-Limburg en breidt nu haar activiteiten uit naar Nederland. Van Melick Groep is een bekend familiebedrijf in de Zuid-Limburgse horecawereld, met activiteiten op het gebied van horeca, catering, evenementen en vrijetijdsbesteding. Het nieuwe Abdij Hotel Rolduc Kerkrade gaat op 21 september open.

Naast het nieuwe hotel en conferentieoord is in het Bisschoppelijk Centrum ook Rolduc ook de priesteropleiding van het bisdom Roermond gevestigd en zijn er diverse kantoren en woningen. Abdij Rolduc behoort tot de 100 belangrijkste monumenten van Nederland.