Nieuwe kapelaans benoemd in het bisdom Roermond

Geplaatst op: 03-07-2022

Diverse parochiefederaties in Limburg krijgen een nieuwe kapelaan. Dat is dit weekeinde in de betreffende parochies bekend gemaakt. Het gaat om Brunssum, Heerlen, Maastricht-West, Maastricht-Oost, Valkenburg en Susteren.

Dekenaat Maastricht
Kapelaan Taison Titus (33) verlaat de parochiefederatie in Maastricht-West en wordt benoemd tot kapelaan van de parochiefederatie Heerlen-Centrum-Zuid. Kapelaan Titus werd in 2019 tot diaken gewijd en in 2020 tot priester. Sindsdien was hij als kapelaan verbonden aan de parochies HH. Petrus en Paulus (Wolder/Mariaberg), San Salvator (Daalhof), H. Hart van Jezus (Oud-Caberg) en H. Christoforus (Caberg), De Vier Evangelisten (Malberg), O.-L.-Vrouw van Goede Raad (Malpertuis) en Christus’ Hemelvaart (Pottenberg). Hij wordt in deze functie opgevolgd door Vincent Kumar (30). Hij rondt op dit moment zijn opleiding aan het grootseminarie Rolduc af en wordt binnenkort tot diaken gewijd. Daarna gaat hij aan de slag als kapelaan in Maastricht-West. Het is de bedoeling dat hij volgend jaar tot priester wordt gewijd.

Kapelaan Paweł Żelazny (31) verlaat de parochies van Maastricht-Oost. Hij wordt tijdelijk ter beschikking gesteld van de beweging van de Neokatechumenale Weg, waarvan hij lid is, om elders missionair werk te gaan doen. In zijn plaats wordt Andy Garcia Merino (29) benoemd tot kapelaan. Hij rondt op dit moment zijn opleiding aan het grootseminarie Rolduc af en wordt later dit jaar tot diaken gewijd. Daarna gaat hij aan de slag als kapelaan van de parochies Petrus’ Banden (Heer), HH. Monulfus en Gondulfus (De Heeg), H. Antonius van Padua (Scharn), H. Walburgis (Amby), H. Michaël (Heugem). Het is de bedoeling dat hij volgend jaar tot priester wordt gewijd.

Dekenaat Heerlen
Zoals hierboven gemeld, wordt Taison Titus benoemd tot kapelaan van de parochiefederatie Heerlen-Centrum-Zuid. Hij gaat deken Hans Bouman assisteren bij diens werk in de parochies H. Pancratius (Heerlen-Centrum), H. Martinus (Welten), H. Jozef (Heerlerbaan), H. Andreas (Rukker-Bautsch), H. Moeder Anna (Bekkerveld/Aarveld), Verschijning van de Onbevlekte Maagd en H. Pius X (Molenberg). Kapelaan Titus volgt hier Rick Blom op, die enige tijd geleden benoemd is tot pastoor van diverse parochies in het dekenaat Venray.

In Brunssum wordt Vijay Nallipogu (34) benoemd tot kapelaan van de parochiefederatie H. Vincentius a Paulo (Rumpen), H. Familie (Langeberg), Onbevlekt Hart van Maria en H. Geest, H. Barbara en O.-L.-Vrouw van de H. Rozenkrans (Treebeek). Op termijn zal zijn benoeming uitgebreid worden naar de parochies H. Gregorius de Grote en H. Jozef. Vijay Nallipogu rondt op dit moment zijn opleiding aan het grootseminarie Rolduc af en wordt binnenkort tot diaken gewijd. Daarna gaat hij aan de slag als kapelaan in de genoemde parochies in Brunssum. Het is de bedoeling dat hij volgend jaar tot priester wordt gewijd.

Dekenaat Gulpen
In de parochiefederatie Valkenburg en omgeving wordt Jijomon Oonattu Joy (29) benoemd tot kapelaan. Hij heeft onlangs zijn opleiding aan het grootseminarie Rolduc afgerond en is op dit moment in India om daar tot diaken te worden gewijd. Terug in Limburg gaat hij na de zomer aan de slag als kapelaan in de parochies HH. Nicolaas en Barbara en O.-L.-Vrouw van Altijddurende Bijstand (Valkenburg), H. Johannes de Doper (Oud-Valkenburg), H. Mauritius (Schin op Geul) en H. Roza (Sibbe/Ijzeren). Het is de bedoeling dat hij volgend jaar tot priester wordt gewijd.

Dekenaat Susteren
Kapelaan Amir Leonard (46) gaat na tien jaar Limburg verlaten. Hij gaat terug naar zijn eigen bisdom in India. Kapelaan Leonard is tien jaar actief geweest in de parochies van H. Amelberga (Susteren), O.-L.-Vrouw Onbevlekt Ontvangen (Mariaveld), H. Johannes de Doper (Nieuwstadt), H. Jacobus de Meerdere (Roosteren) en H. Stefanus (Dieteren). Hij wordt hier opgevolgd door Sabin Joseph (29). Hij rondt op dit moment zijn opleiding aan het grootseminarie Rolduc af en wordt binnenkort tot diaken gewijd. Daarna gaat hij aan de slag als kapelaan in Susteren en omgeving. Het is de bedoeling dat hij volgend jaar tot priester wordt gewijd.