Nieuwe werkmap eerste communieliedjes

Geplaatst op: 12-11-2020

‘Ik zing, want ik ben blij!’ Zo heet een nieuwe werkmap met liedjes voor de catechese en de viering van de eerste heilige communie, die de Gregoriusvereniging en VNK Limburg hebben samengesteld. De werkmap is bedoeld ter ondersteuning van parochies en werkgroepen die elk jaar de eerste communieviering voorbereiden. Dit weekeinde wordt het project aan een eerste groep gebruikers gepresenteerd.

In de map ‘Ik zing, want ik ben blij’ staan catechetische suggesties met aansprekende illustraties en zo’n dertig liedjes met partituur die bij de eerste communie passen. Bij de map hoort ook een CD met de muziek. De map is samengesteld door een werkgroep van mensen uit het werkveld van de kinderzang.

De werkmap communieliedjes is een samenwerkingsproject van de Gregoriusvereniging (de koepel van kerkkoren) en het Verbindend Netwerk Koorzang Limburg (VNK-L). Zij willen hiermee het enthousiasme van de kinderen na de communie vasthouden en proberen hen aansluiting te laten vinden bij nieuwe of bestaande jeugdkoren.

De eerste presentatie vindt zaterdag 14 november plaats in Venray-Leunen. Een tweede bijeenkomst is gepland op zaterdag 21 november in Gulpen. Een eerder geplande presentatie op 7 november in Susteren kon vanwege de coronamaatregelen niet doorgaan. Bij de bijeenkomsten in Venray en Gulpen zijn belangstellenden nog van harte welkom. Vooraf aanmelden is wel noodzakelijk. Voor elke bijeenkomst wordt een entreeprijs gevraagd van € 10. Voor dat bedrag ontvangt men ter plekke de map. Nadien is de map te bestellen voor € 12,50.

Presentaties

• Zaterdag 14 november 2020 11.00 uur – 12.00 uur
    St.-Catharinakerk Kapelweg, Leunen (gemeente Venray)

• Zaterdag 21 november 2020 14.00 uur – 15.00 uur