Zaterdag 3 t/m zondag 11 september

Octaaf van Schilberg

In Echt vindt van zaterdag 3 tot en met zondag 11 september het jaarlijks octaaf van Onze-Lieve-Vrouw van Schilberg plaats.

Zaterdag 3 september
17.30 uur: Eucharistieviering met medewerking van de zanggroep Amami en “Veldeke  Kring Echt” met liederen, voordrachten en lezingen van gebeden in het dialect.

Zondag 4 september
9.30 uur: Processie vanaf de kapel naar de tent m.m.v.de Broederschappen H. Ambrosius, St Jozef & Barbara en de Carnavalsvereniging “De Aester”. De broederschappen vormen een erehaag en de carnavalsvereniging draagt het Mariabeeldje van de kapel naar de tent.
10.00 uur: Hoogmis in de tent. Met medewerking van het herenkoor H. Landricus en de Koninklijke Harmonie St. Caecilia.
14.30 uur: Plechtig lof; met de Zanggroep Amami

Maandag 5 september
18.45 uur: Korte bidweg langs de zeven voetvallen met Peter Roufs.
19.00 uur: H.Mis in de tent, geheel verzorgd door de Parochie H.Judocus, Sint Joost met medewerking van het Dameskoor St. Joost.

Dinsdag 6 september
13.30 uur: H. Mis voor de jeugd van de Basisscholen Patricius en Op de Slek.
18.45 uur: Korte bidweg langs de zeven voetvallen met Peter Roufs.
19.00 uur: Eucharistieviering in de tent, geheel verzorgd door de Molukse Gemeenschap met een eigen priester.

Woensdag 7 september
11.00 uur: H. Mis voor de jeugd van de Basisscholen De Violier, Angela.
18.45 uur: Korte bidweg langs de zeven voetvallen met Peter Roufs.
19.00 uur: H. Mis in de tent, geheel verzorgd door de Parochie OLV Moeder der H.Hoop, opgeluisterd door de Fanfare St. Paulus Maria Hoop en het gemengd koor Corde et Animo.

Donderdag 8 september
18.45 uur: Korte bidweg langs de zeven voetvallen met Peter Roufs.
19.00 uur: Eucharistieviering in de tent geheel verzorgd door de parochie O.-L.-Vrouw Onbevlekt Ontvangen, Koningsbosch, opgeluisterd door het
Gemengd Kerkelijk Zangkoor.

Vrijdag 9  september
18.45 uur: Korte bidweg langs de zeven voetvallen met Peter Roufs.
19.00 uur: H. Mis ter ere van onze Heilige Zuster Edith Stein, Hoofdcelebrant Em. Deken W.van Rens m.m.v. De Gewestelijke Zangvereniging “De Eghtgalm”.

Zaterdag 10 september
19.00 uur: Viering verzorgt door krijgsmachtaalmoezenier Mattie Schlangen met als thema: ‘wat zou je doen als je opnieuw kon beginnen?’ (Gebruikt tijdens zijn uitzending in Litouwen in dit voorjaar).

Zondag 11 september
11.00 uur: Eucharistieviering in de tent geheel verzorgd door de Parochie Onze Lieve Vrouw Onbevlekt Ontvangen, Pey- Echt met medewerking van het Kerkelijk Dames- en Herenzangkoor Pey en de fanfare St Joseph Pey.
14.00 uur: Plechtige sluiting met Lof in de tent. Met medewerking van het parochiekoor Pey.