Zaterdag 7 t/m zondag 15 september

Octaaf van Schilberg

Het octaaf van Schilberg vindt dit jaar plaats van zaterdag 7 t/m 15 september in de tent achter de kapel van Schilberg. Ook dit jaar is er weer een uitgebreid programma samengesteld waar vele vrijwilligers en verenigingen hun bijdrage en medewerking aan verlenen.

Zaterdag 7 september

• 17.30 uur: Eucharistieviering met medewerking van de zanggroep Amami en “Veldeke  Kring Echt” met liederen, voordrachten en lezingen van gebeden in het dialect.

Zondag 8 september (Echt)

• 9.30 uur: Processie vanaf de kapel naar de tent m.m.v.de Broederschap H. Ambrosius en het Vriendenkoor. De broederschappen vormen een erehaag en de carnavalsvereniging draagt het Mariabeeldje van de kapel naar de tent.
  • 10.00 uur: Eucharistieviering in de tent verzorgt door de Parochie H. Landricus en H. Edith Stein met medewerking van het herenkoor en de Koninklijke Harmonie St. Caecilia.

Maandag 9 september (st. Joost)

• 18.45 uur: Korte bidweg langs de zeven voetvallen met Peter Roufs.
  • 19.00 uur: Eucharistieviering in de tent geheel verzorgt door de Parochie H. Judocus van Sint Joost met medewerking van het Dameskoor St. Joost.

Dinsdag 10 september

• 13.30 uur: Gebedsviering voor de jeugd van Basisschool Patricius.
  • 18.45 uur: Korte bidweg langs de zeven voetvallen.
  • 19.00 uur: Eucharistieviering in de tent verzorgt door het “Vriendenkoor”. Celebrant oud-deken Van Rens.

Woensdag 11 september (Maria Hoop)

• 11.00 uur: Gebedsviering voor de jeugd van de Basisscholen De Violier en Angela.
  • 18.45 uur: Korte bidweg langs de zeven voetvallen.
  • 19.00 uur: Eucharistieviering in de tent verzorgt door de Parochie OLV Moeder der H. Hoop van Maria Hoop, opgeluisterd door Fanfare St. Paulus en Wilhelmina Maria Hoop en het gemengd koor Corde et Animo.

Donderdag 12 september (Koningsbosch)

• 18.45 uur: Korte bidweg langs de zeven voetvallen.
  • 19.00 uur: Eucharistieviering in de tent verzorgt door de parochie O.L.V. Onbevlekt Ontvangen van Koningsbosch. Opgeluisterd door het Mannenkoor St Caecilia.

Vrijdag 13  september

• 18.45 uur: Korte bidweg langs de zeven voetvallen.
  • 19.00 uur: Eucharistieviering ter ere van onze Heilige Zuster Edith Stein. Celebrant oud-deken Van Rens. Met medewerking van de Gewestelijke Zangvereniging “De Eghtgalm”.

Zaterdag 14 september (Molukse gemeenschap)

• 19.00 uur: Eucharistieviering in de tent verzorgt door de Molukse Gemeenschap met een eigen priester.

Zondag 15 september (Pey)

• 11.00 uur: Eucharistieviering in de tent verzorgt door de Parochie O.L.V. Onbevlekt Ontvangen van Pey-Echt met medewerking van het Kerkelijk Dames- en Herenzangkoor Pey en de fanfare St Joseph Pey.

Eventuele aanvullende informatie is hier te vinden: www.kapelvanschilberg.nl/viering/