Open Kerkendag op 2e Pinksterdag

Geplaatst op: 22-05-2023

Zo’n dertig Limburgse kerken doen op Tweede Pinksterdag mee aan de Landelijke Open Kerkendag. Dat aantal groeit nog. De Open Kerkendag is een relatief nieuw initiatief dat in Brabant en Zeeland is ontstaan en inmiddels landelijk is opgepakt. Verspreid door heel Nederland openen die dag honderden kerken hun deuren. De landelijke Open Kerkendag staat dit jaar in het teken van het kerkinterieur.

Veel mensen kennen kerken wel van de buitenkant, maar hebben geen idee wat er achter de gevels te zien is. Om iets van het erfgoed en de boodschap mee te krijgen, moet je wel een keer naar binnen gaan. Dat is de uitnodiging van Open Kerkendag. Kom binnen en verbaas je over al dat moois van eeuwen en geniet van diverse activiteiten. Parochies die zich nog willen aansluiten, kunnen daarvoor de terecht op de website van de Landelijke Open Kerkendag. Daar is ook te zien welke kerken er allemaal meedoen.

Meer info een aanmelden kerkgebouw