Zondag 6 oktober

Opening Rozenkransmaand met inzegening Mariabeeld in Weert

Op zondag 6 oktober wordt om 10 uur de Rozenkransmaand  feestelijk geopend in de dekenale Sint Martinuskerk.  Tijdens de mis zal de Broederschap  twee nieuwe broedermeesters installeren. Na de Eucharistieviering wordt het onlangs gerepareerde Mariabeeld aan de linker voorgevel van de kerk opnieuw ingezegend.

Het St. Martinuskoor luistert de viering muzikaal op met de Kurze Festmesse van Ignaz Reimann. Na afloop zijn alle aanwezigen, tesamen met de Vrienden van het Martinuskoor, uitgenodigd voor een gezellig samenzijn in de Abdij Maria Hart van de zusters Birgittinessen.

Nieuwe Broedermeesters
Tijdens de eucharistieviering zullen twee nieuwe broedermeesters worden geïnstalleerd. Het betreft de heer J. Lempens uit Bocholt (B) en de heer D. Rechmann uit Weert. Door toe te treden tot de Broederschap dragen zij bij aan de bevordering en uitbreiding van de bijzondere verering rondom de miraculeuse beeltenis van Onse Lieve Vrouwe tot Weert. Tevens zullen zij zich inzetten om de titel van bijstand, waaronder Maria in Weert wordt vereerd, te actualiseren en maatschappelijk in praktijk te brengen.

Inzegening Mariabeeld op buitengevel
Het grote Mariabeeld aan de linker voorgevel van de kerk is in 1939 geplaatst. Op 3 maart jongstleden raakte een jeugdige voetballer, in zijn enthousiasme met zijn voetbal het Mariabeeld en brak de hand van Maria eraf. In de hand zat oorspronkelijk nog een staf. Onlangs is de hand weer hersteld en heeft Maria ook haar staf weer terug. De inzegening zal, na de plechtige Eucharistieviering, door deken Honings plaats vinden, precies 85 jaar na de eerste inzegening.

Locatie
In de dekenale Sint-Martinuskerk wordt elke werkdag vanaf 1 tot en met 31 oktober het Rozenhoedje gebeden. Dit gebeurt op weekdagen voorafgaand aan de ochtendmis om 8.45 uur en zaterdags om 11.45 uur. U bent van harte uitgenodigd mee te bidden.