Oud-pastoor Cor Buijs van Kelpen-Oler overleden

Geplaatst op: 11-08-2021

Op maandag 9 augustus is in Weert oud-missionaris en voormalig pastoor van Kelpen-Oler Cor Buijs S.V.D. overleden. Hij was 56 jaar priester en is 83 jaar geworden. De uitvaart is zaterdag 14 augustus om 11.00 uur in Kelpen-Oler.

Cornelis (Cor) Buijs S.V.D. werd op 21 mei 1938 in Leerdam geboren. Hij legde op 8 september 1964 zijn religieuze professie af bij de Missionarissen van het Goddelijk Woord (paters van Steyl). Zijn priesterwijding vond plaats op 7 februari 1965. Vrij snel daarna vertrok pater Buijs als missionaris naar Mexico.

Na zijn terugkeer naar Nederland en kwam hij naar ons bisdom, waar hij met ingang van 15 maart 1994 werd benoemd tot administrator in de parochie H. Liduina in Kelpen-Oler. Dit ambt bekleedde hij totdat hij per 15 oktober 1996 tot pastoor van deze parochie werd benoemd. Dit bleef hij totdat hij per 1 oktober 2010 eervol ontslag kreeg.

De plechtige uitvaartdienst is in beperkte kring op zaterdag 14 augustus a.s. om 11.00 uur in de parochiekerk van de H. Liduina te Kelpen-Oler met aansluitend de begrafenis op het parochiekerkhof aldaar.