Oud-pastoor De Hilster van Treebeek overleden

Geplaatst op: 13-10-2022

Oud-pastoor Renatus de Hilster o.f.m. conv. van Treebeek is op dinsdag 11 oktober in Maastricht overleden. De uitvaart is dinsdag 18 oktober in Treebeek. Pater De Hilster is 88 jaar geworden.

Severinus Johannes Hubertus (Renatus) de Hilster o.f.m. conv. werd op 16 september 1934 in Swalmen geboren. Na toetreding tot de minderbroeders conventuelen in 1958 vond zijn priesterwijding plaats op 3 april 1965 in Roermond. Vervolgens was hij werkzaam in Nijmegen. Per l maart 1970 werd hij benoemd tot kapelaan in de parochie HH. Fabianus en Sebastianus in Sevenum. Daarna werd hij per 1 juni 1976 benoemd tot kapelaan van de parochie H. Hubertus in Blerick met speciale aandacht voor de nieuwe wijk De Vossener, om vervolgens met ingang van 25 november 1978 bouwpastoor van de parochie H. Maximiliaan Kolbe in Blerick te worden.

Met ingang van 1 september 1986 werd pater De Hilster benoemd tot pastoor van de parochie H. Barbara in Brunssum-Treebeek. Per l november 1994 werd hij tevens benoemd tot pastoor van de parochie O.-L.-Vrouw van de Rozenkrans in dezelfde wijk Treebeek. Met ingang van l juli 2000 werd hij tevens assistent van de parochies Onbevlekt Hart van Maria en H. Geest in Brunssum. Per september 2010 kreeg pater De Hilster eervol ontslag als pastoor en assistent van deze parochies om vervolgens onbezoldigd assistent van deze vier parochies te worden. Op l september 2018 ging hij met emeritaat.

De plechtige uitvaartdienst van pater De Hilster is op dinsdag 18 oktober 2022 om 11.00 uur in de parochiekerk van de H. Barbara in Treebeek, waarna hij begraven wordt op het kerkhof aldaar.