Oud-pastoor Gerard van den Beuken o.m.i. overleden

Geplaatst op: 05-02-2024

Op vrijdag 2 februari is pater Gerard van den Beuken o.m.i. (85) overleden. Hij was onder meer oud-pastoor van Berg aan de Maas en Hulsberg en oud-districtsoverste van zijn congregatie. De uitvaart van pater Van den Beuken is zaterdag 10 februari in Hulsberg.

Gerardus Theodorus  (Gerard)  van den Beuken o.m.i. werd op 17 maart 1938 geboren in Sevenum (Kronenberg). Na toetreding tot de missionarissen oblaten van Maria vond zijn priesterwijding plaats op 26 december 1963 in Gijzegem (B). Met ingang van 1 augustus 1966 werd pater Van den Beuken benoemd tot kapelaan van de parochie H. Gulielmus in Maastricht. Na vijf jaar hier gewerkt te hebben, ging vanaf 1 januari 1971 aan de slag rector van Huize Watersleyde in Sittard (Leyenbroek).

Met ingang van 1 maart 1985 werd Van den Beuken benoemd tot pastoor van de parochie H. Michaël in Berg aan de Maas. Met ingang van 1 januari 1993 werd hij benoemd tot pastoor van de parochie H. Clemens in Hulsberg. Van 1 maart tot 1 oktober 1995 en van 1 oktober 1996 tot 1 maart 1997 was hij tevens administrator (waarnemend pastoor) van de parochie H. Stefanus in Wijnandsrade.

Per 1 januari 2006 kreeg pater Van den Beuken eervol ontslag als pastoor vanwege zijn benoeming tot districtsoverste van zijn congregatie in Nederland en tot lid van het dagelijks bestuur van zijn congregatie voor Nederland, Vlaanderen en Wallonië.

De plechtige uitvaartdienst vindt plaats op zaterdag 10 februari 2024 om 11.00 uur in de parochiekerk van de H. Clemens in Hulsberg. Daarna wordt hij begraven bij zijn medebroeders op de algemene begraafplaats aan de Wissengrachtweg in Hulsberg.