Oud-pastoor Hub Gelissen Mariagewanden overleden

Geplaatst op: 23-12-2022

Op woensdag 21 december is in Maastricht oud-waarnemend pastoor H. Gelissen o.f.m.conv. van Hoensbroek-Mariagewanden overleden. Hij is 97 jaar geworden. De uitvaart is donderdag 29 december in Treebeek.

Pater drs. H.N.H. (Hub) Gelissen o.f.m.conv werd op 1 december 1925 in Urmond geboren. Na toetreding tot de minderbroeders conventuelen vond zijn priesterwijding plaats op 13 juli 1952 in Merkelbeek. Met ingang van 1 januari 1956 werd hij benoemd tot kapelaan van de parochie H. Barbara in Treebeek.

Van die functie kreeg hij per 1 januari 1957 eervol ontslag. In de jaren erna was hij actief voor zijn kloosterorde. Met ingang van 16 april 1988 werd pater Gelissen benoemd tot administrator (waarnemend pastoor) van de parochie O.-L.-V. Maagd der Armen in Hoensbroek (Mariagewanden). Van deze functie kreeg hij eervol ontslag per 1 juli 2002. Daarna maakte hij deel uit van het convent van zijn orde in Treebeek en assisteerde hij nog enige tijd in de parochie van Treebeek.

De plechtige uitvaartdienst is op donderdag 29 december 2022 om 11.00 uur in de parochiekerk van de H. Barbara in Treebeek, waarna hij begraven wordt op het kerkhof aldaar.