Oud-pastoor Jan Deckers overleden

Geplaatst op: 21-03-2022

In Baexem is op woensdag 16 maart oud-pastoor Jan Deckers overleden. Hij was in het verleden onder meer pastoor van Linne en Maasbracht-Beek en van Nyswiller en Wahlwiller. De uitvaart vindt in besloten kring plaats.

Johannes Henricus Wilhelmus Maria (Jan) Deckers werd op 3 juli 1935 geboren in Beesel. Zijn priesterwijding vond plaats op 18 maart 1961. Daarna werd hij op 20 juli van dat jaar benoemd kapelaan in de parochie H. Remigius in Klimmen. Op 21 november 1968 volgde zijn overplaatsing als kapelaan naar de parochie H. Martinus in Tegelen en op 1 januari 1978 naar de parochie H. Lambertus in Helden.

Vervolgens werd Deckers met ingang van 15 september 1981 benoemd tot pastoor van de parochie O.-L.-Vrouw van Altijddurende Bijstand in Roermond. Met ingang van 1 mei 1984 werd hij benoemd tot pastoor van de parochies H. Dionysius in Nyswiller en H. Cunibertus in Wahlwiller. Daar bleef hij tot aan zijn benoeming tot pastoor parochie H. Martinus in Linne per 15 juli 1991. Met ingang van 15 september 1999 werd hij tevens benoemd tot pastoor van de parochie H. Hart van Jezus in Maasbracht-Beek. Deze laatste functies bleef hij uitoefenen tot hij per 3 juli 2000 eervol ontslag kreeg en met emeritaat ging.

De afscheidsviering zal in besloten kring plaatvinden, waarna hij aansluitend gecremeerd wordt. De urn wordt te zijner tijd bijgezet op het R.-K. kerkhof in Heythuysen.