Oud-pastoor Mol van Schin op Geul overleden

Geplaatst op: 27-03-2023

In Oosterbeek is afgelopen vrijdag – 24 maart – pater Frans Mol m.h.m. overleden. Hij was oud-pastoor van Schin op Geul. Hij is 87 jaar geworden. De uitvaart op donderdag 30 maart.

Frans Mol m.h.m. werd op 4 juli 1935 geboren in Nijmegen. Na toetreding tot de missionarissen van Mill Hill vond zijn priesterwijding op 9 juli 1961 plaats. Daarna werd hij in de Mill Hillmissie in Ngong, Kenya benoemd. Na 36 jaar kwam hij terug naar Nederland en werd rector van het St.-Jozefhuis en viceregionaal van de Nederlandse Regio van Mill Hill.

Na twee jaar keerde hij voor enkele jaren terug naar Kenya. In 2006 kwam hij definitief terug naar Nederland en werd hij per 1 april van dat jaar benoemd tot assistent van het rectoraat H. Jozef in Smakt. Met ingang van 15 januari 2007 werd hij benoemd tot pastoor van de parochie H. Mauritius in Schin op Geul. Per 1 april 2017 werd hij tevens benoemd tot pastoor van de parochie H. Johannes de Doper in Oud-Valkenburg en van de parochies HH. Nicolaas en Barbara en O.L.V. Altijddurende Bijstand te Valkenburg. Deze ambten bleef hij uitoefenen totdat hij per 1 augustus 2020 eervol ontslag kreeg.

De plechtige uitvaartdienst vindt plaats op donderdag 30 maart 2023 om 11.00 uur in het Sint-Jozefhuis, Johannahoeve 4 in Oosterbeek, waarna hij ter ruste wordt gelegd op de begraafplaats aldaar.