Oud-pastoor Piet Verhagen m.h.m. overleden

Geplaatst op: 22-02-2023

Naar nu pas bekend geworden is, is op maandag 13 februari in Wageningen pater Piet Verhagen m.h.m overleden. Hij was oud-pastoor van de parochie Christus’ Hemelvaart in Sittard. hij is 81 jaar geworden. De uitvaart heeft in Oosterbeek plaatsgevonden.

Pater Petrus Gerardus Maria (Piet) Verhagen m.h.m. werd op 1 november 1941 in Schijndel geboren. Na toetreding tot de missionarissen van Mill Hill vond zijn priesterwijding plaats op 28 juni 1969 in Schijndel. Vervolgens was hij een jaar werkzaam in het Mill Hill College in Haelen.

Daarna werd pater Verhagen uitgezonden naar Kenia, waar hij vele jaren diverse functies in verschillende parochies bekleedde. Met tussenpozen verbleef hij elders in verband met studies en cursussen. Na bijna 30 jaar in de missie keerde hij in 1999 definitief terug naar Nederland. Hier kreeg hij eerst een aanstelling bij het apostolaat der zee in Amsterdam. In 2003 werd pater Verhagen benoemd tot pastoor van de parochies Christus' Hemelvaart (Vrangendael) en H. Jozef (Stadbroek) in Sittard. Dit blef hij tot aan zijn emeritaat en eervol ontslag per per 11 oktober 2020.

De plechtige uitvaartdienst was op vrijdag 17 februari 2023 in het Sint-Jozefhuis in Oosterbeek, waarna hij begraven werd op het kerkhof aldaar.