Oud-pastoor Sjeng Cuijpers van Schin op Geul overleden

Geplaatst op: 18-02-2022

Op woensdag 16 februari is in Tilburg emeritus-pastoor Sjeng Cuijpers M.S.C. van Schin op Geul overleden.Hij is 94 jaar geworden. De uitvaartdienst is maandag 21 februari in besloten kring in de kapel van het klooster van de Missionarissen van het H. Hart in Tilburg.

Jan Guillaume Maria (Sjeng) Cuijpers M.S.C. werd op 2 september 1927 in Heerlen geboren. Hij trad in bij de Missionarissen van het Heilig Hart en deed op 21 september 1948 zijn eerste professie in Berg en Dal. Op 21 september 1951 volgde zijn eeuwige professie in Stein. Op 6 september 1953 werd pater Cuijpers in Stein tot priester gewijd.

Hij vertrok op 7 oktober 1955 naar Brazilië om daar als missionaris te gaan werken. Op 2 juli 1993 keerde hij voorgoed terug naar Nederland. Met ingang  van 1 december van dat jaar werd hij benoemd tot pastoor van de parochie H. Mauritius in Schin op Geul. Deze functie bleef hij uitoefenen tot 1 januari 2007, toen hij eervol ontslag kreeg en met emeritaat ging.

De plechtige uitvaartdienst is op maandag 21 februari om 14.00 uur in besloten kring in de kapel van Notre-Dame aan de St.-Oloflaan 1 in Tilburg. Daarna wordt hij begraven op het kloosterkerkhof van zijn congregatie in Tilburg.