Oud-pastoor Weijs van Maastricht-West overleden

Geplaatst op: 24-12-2020

In Nijmegen is op zondag 20 december oud-pastoor Piet Weijs O.F.M. van Maastricht-West overleden. Hij is 89 jaar geworden.

Petrus Maria Jacobus Weijs O.F.M. werd op 18 februari 1931 in Leunen (gemeente Venray) geboren. Nij zijn intreding in de orde van de franciscanen werd hij op 11 maart 1956 in Weert tot priester gewijd. Met ingang van 8 augustus 1967 werd pater Weijs benoemd tot parttime kapelaan van het rectoraat O.-L.-V. van Goede Raad in Maastricht-Malpertuis met als werkgebied de wijk Malberg. Deze benoeming werd met ingang van 1 januari 1977 omgezet in een fulltime functie.

Met ingang van 1 januari 1978 werd de parochie De Vier Evangelisten in Maastricht-West opgericht en werd pater Weijs in deze parochie benoemd tot de eerste pastoor. Met ingang van 1 oktober 1990 werd hij tevens benoemd tot administrator van de parochie Christus Hemelvaart in Maastricht tot aan zijn eervol ontslag uit deze functie per 1 januari 1993. Per 14 april 1996 kreeg pater Weijs eervol ontslag als pastoor van de parochie De Vier Evangelisten te Maastricht.

De plechtige uitvaartdienst en begrafenis hebben in besloten kring in Megen plaatsgevonden.