Oud-pastoor Wiel van Eijk S.M.A. van Bemelen overleden

Geplaatst op: 04-08-2022

Op dinsdag 2 augustus is in het missiehuis van de Sociëteit voor Afrikaanse Missiën in Cadier en Keer pater Wiel van Eijk S.M.A. overleden. Hij was onder meer oud-pastoor van Bemelen. De uitvaart is op dinsdag 9 augustus vanuit de kapel van het Missiehuis. Pater van Eijk is 92 jaar geworden.

Wilhelmus Gerardus Alfonsus (Wiel) van Eijk werd op 23 november 1929 geboren in Heerlen. Na toetreding tot de paters van de Sociëteit voor Afrikaanse Missiën op 15 juli 1956 vond zijn priesterwijding plaats op 21 december van datzelfde jaar. Vervolgens was hij korte tijd werkzaam in Ghana. In 1959 keerde hij terug naar Nederland, waarna hij diverse functie binnen de Sociëteit voor Afrikaanse Missiën bekleedde, waaronder die van overste en econoom van het Missiehuis in Cadier en Keer. Ook was hij een tijd overste van de S.M.A.-gemeenschap in Duitsland. Van 15 februari 2000 tot 2 oktober 2007 was hij pastoor van de H. Laurentiusparochie in Bemelen.

De plechtige uitvaartdienst is op dinsdag 9 augustus 2022 om 11.00 uur in de kapel van het Missiehuis in Cadier en Keer. Daarna zal hij ter ruste worden gelegd op het S.M.A.-missionarissenkerkhof aldaar.