Oud-pastoor Will Verbong overleden

Geplaatst op: 29-12-2021

Maandag 27 december is in Haelen oud-pastoor Will Verbong overleden. Hij is 75 jaar geworden en vierde afgelopen jaar zijn gouden priesterfeest. De uitvaart is op dinsdag 4 januari in Maasbree.

Wilhelmus Johannes Gerardus (Will) Verbong werd op 19 april 1946 in Tegelen geboren. Zijn priesterwijding vond plaats op 25 september 1971. Daarna werd hij tot kapelaan benoemd in de parochie O.-L.-V. Hulp der Christenen in Nieuwenhagen en met ingang van 1 juni 1976 in de parochie HH. Fabianus en Sebastianus in Sevenum.

Met ingang van 15 april 1985 werd Verbong benoemd tot pastoor van de parochie H. Martinus in Vlodrop. Vanaf 1 januari 1994 werd hij pastoor van de parochie H. Urbanus in Belfeld en met ingang van 15 mei 2005 van de parochie H. Aldegundis in Maasbree. Van deze functie kreeg hij per 1 januari 2015 eervol ontslag, toen deze parochie een cluster ging vormen met de parochies van Baarlo, Kessel en Kessel-Eik. Met ingang van dezelfde datum werd hij benoemd tot assistent van de parochies in dit cluster. Per 1 oktober 2016 kreeg oud-pastoor Verbong eervol ontslag en ging hij met emeritaat.

De plechtige uitvaartdienst is op dinsdag 4 januari 2022 om 11.00 uur in de parochiekerk van de H. Aldegundis in Maasbree. Aansluitend wordt hij begraven op het parochiekerkhof aldaar.