Oud-priesterleraar Harry de Rouw overleden

Geplaatst op: 18-10-2021

In het hospice in Geleen is op woensdag 13 oktober Harry de Rouw overleden. Hij 84 jaar geworden.

Harry Hubert Joseph de Rouw werd op 17 april 1937 in Maastricht geboren. Zijn priesterwijding vond plaats op 18 maart 1961. Hij werd op 20 juli van dat jaar benoemd tot kapelaan van de parochie H. Jacobus de Meerdere in Bocholtz. Vervolgens werd hij met ingang van 1 september 1962 ter beschikking gesteld van het bisdom Wenen, waar hij kapelaan was in Stockerau en later in Wenen-Gartenstadt. Tegelijkertijd volgde hij een deeltijdstudie aan de katholieke theologische Universiteit van Wenen.

Met ingang van 1 augustus 1971 werd De Rouw benoemd tot leraar godsdienst aan de R.-k. Scholengemeenschap Serviam in Sittard. In 1974 kreeg hij verlof om tevens een functie te aan-vaarden als parttime pastorale medewerker van het internaat Huize Abshoven in Munstergeleen. Deze functie bleef hij uitoefenen tot 30 november 1992. Op 1 mei 1998 kreeg hij eervol ontslag als leraar godsdienst en ging hij vervroegd met emeritaat, maar hij bleef zeer geruime tijd zijn priesterlijke diensten aanbieden in het dekenaat Sittard.

De uitvaart van De Rouw vindt plaats op dinsdag 19 oktober om 11.00 uur in de Sint-Petruskerk in Sittard, waarna in besloten kring de crematie plaats vindt.