Pastoor Louis Verhaag overleden

Geplaatst op: 03-06-2020

Op Tweede Pinksterdag is geheel onverwacht thuis in Kessel emeritus-pastoor Louis  Verhaag c.s.s.p. overleden. Hoewel hij officieel met emeritaat was, was hij nog steeds actief als parochieherder van Kessel en Kessel-Eik.

Pastoor Louis Verhaag werd op 26 augustus 1937 in Sevenum geboren. Na toetreding tot de congregatie van de H. Geest vertrok hij als broeder-timmerman naar Kameroen. Hij keerde terug naar Europa om alsnog priester te worden. Zijn priesterwijding vond plaats op 12 juli 1981 in Sevenum. Vervolgens werd hij weer uitgezonden naar Kameroen.

Na 27 jaar missiewerk verliet Verhaag dit Afrikaanse land definitief “om plaats te maken voor inlandse priesters”, zoals hij zelf zei. Met ingang van 10 mei 1997 werd hij benoemd tot pastoor van de parochie O.-L.-V. Geboorte in Kessel en met ingang van 1 september 1998 werd hij tevens benoemd tot pastoor van de parochie Maria Onbevlekt Ontvangen in Kessel-Eik.

In het kader van de parochiesamenwerking in het dekenaat Horst trad hij op 1 januari 2015 terug als pastoor van deze parochies en werd hij benoemd tot assistent van deze beide parochies. Door de corona-maatregelen zal de begrafenis in besloten kring op zaterdag 6 juni a.s. om 10.30 uur plaatsvinden in parochiekerk van Kessel. Na de uitvaartmis wordt hij begraven op begraafplaats in Kessel.