Pastoor René Schuffelers van Nederweert naar Vijlen

Geplaatst op: 05-09-2021

Pastoor René Schuffelers verruilt Nederweert voor Vijlen, Lemiers en Holset. Dat is dit weekeinde in de betreffende parochies bekend gemaakt. Hij volgt hier pastoor Theo van Galen op, die onlangs een nieuwe benoeming heeft gekregen in Meerssen.

Net als zijn voorganger wordt Schuffelers benoemd tot pastoor in solidum van het samenwerkingsverband Vijlen-Vaals. Dat wil zeggen dat hij niet alleen pastoor wordt van de parochies H. Martinus in Vijlen, H. Catharina in Lemiers en H. Lambertus in Holset, maar ook benoemd wordt voor de parochie H. Paulus en H. Jozef in Vaals en tevens lid wordt van het pastorale team met pastoor Gerrit Broekhoven, die eveneens pastoor in solidum is voor het hele samenwerkingsverband en de rol van moderator op zich neemt.

Renë Schufflers (1954) werd in 1994 tot priester gewijd. Daarna werkte hij een aantal jaren als kapelaan in Houthem en in Heerlen. Van 1998 tot 2007 was hij pastoor van diverse parochies in Maastricht-Oost. In 2007 verhuisde Schuffelers naar Nederweert, waar hij pastoor werd van de parochies H. Lambertus in Nederweert, O.-L.-V. Onbevlekt Ontvangen in Ospel, H. Rochus in Budschop en H. Gerardus Majella in Nederweert-Eind.