Pastoor Tjeu Kunnen van Venlo-Noord overleden

Geplaatst op: 01-01-2022

In de nieuwjaarsnacht is pastoor Tjeu Kunnen van Venlo-Noord onverwacht in zijn slaap overleden. Hij is tot de laatste dag actief geweest in het pastoraat. Pastoor Kunnen is 85 jaar geworden. De uitvaart is op zaterdag 8 januari.

Johannes Matthias (Tjeu) Kunnen werd op 27 augustus 1936 geboren. Zijn priesterwijding vond plaats op 18 maart 1961. Daarna werd hij op 20 juli tot kapelaan benoemd in de parochie H. Stafanus in Heel en met ingang van 1 januari 1972 werd hij tot kapelaan benoemd van de H. Norbertusparochie in Horst. Hier bleef hij actief tot aan zij benoeming tot pastoor van de H.-Nicolaasparochie in Venlo op 15 september 1981. Per 1 november 1988 werd hij tevens administrator van de parochie H. Michael in Venlo en met ingang van 1 januari 1989 pastoor van die parochie. In beide functies was hij nog steeds actief. Van 1 januari 1998 tot 1 maart 2004 was hij ook aalmoezenier van Sociale Werken bij de Dienst Kerk en Samenleving van het bisdom.

De plechtige uitvaartdienst is vanwege de coronaregels in besloten kring, en wel op zaterdag 8 januari 2022 om 11.00 uur in de parochiekerk van de H. Michaël te Venlo. Aansluitend wordt hij begraven in het graf bij zijn ouders op het parochiekerkhof te Stramproy.

De uitvaart wordt via internet gestreamd via onderstaande link