George Dölle nieuwe pastoor van Hulsberg

Geplaatst op: 17-11-2019

De weleerwaarde heer George Dölle wordt de nieuwe pastoor van de parochie H. Clemens in Hulsberg. Bisschop Harrie Smeets heeft hem in deze functie benoemd. De benoeming is dit weekeinde in de parochie bekend gemaakt.

Dölle is tevens benoemd tot kapelaan in de andere parochies van het cluster: H. Bavo in Nuth, H. Stefanus in Wijnandsrade en H. Servatius in Vaesrade. Tegelijkertijd is pastoor Jan Geilen van deze parochies tevens benoemd tot kapelaan in Hulsberg.

George Dölle (60) heeft vele jaren in het voortgezet onderwijs gewerkt als leraar klassieke talen en werd in 2012 tot priester gewijd. Hij is op dit moment kapelaan in het cluster van de parochies H. Christoforus, H. Geest en H. Michaël in Roermond en Herten. Daarnaast is hij parttime bisschoppelijk gedelegeerde voor het katholiek onderwijs in het bisdom Roermond. Deze laatste functie blijft hij ook vanuit Hulsberg behartigen. In Hulsberg was tot voor kort kapelaan Amalraj Arockiam actief, die onlangs benoemd is tot pastoor van Stramproy en omgeving.