Oud-pastoor Jan Schoenmakers overleden

Geplaatst op: 02-07-2019

Op maandag 1 juli overleed in het ziekenuis van Venlo oud-pastoor Jan Schoenmakers.

Hij werd op 26 mei 1944 in Nuth geboren en ontving daar op 4 juli 1971 zijn priesterwij-ding. Vervolgens werd hij kapelaan van de parochie O.-L.-V. van Zeven Smarten in Pan-ningen en in februari 1986 tevens administrator van de H. Nicolaasparochie in Meijel. In september van dat jaar werd hij benoemd tot pastoor van deze parochie. In 2010 kreeg hij eervol ontslag uit deze functie en ging hij met emeritaat. Daarna heeft hij zijn priester-lijke diensten aangeboden met name in de parochie Maria Onbevlekt Ontvangen te Kes-sel-Eik en in ‘Huize Savelberg’ (Daelzicht) in Koningslust.

Op vrijdag 5 juli is om 19.00 uur de H. Mis in de parochie Maria Onbevlekt Ontvangen te Kessel-Eik mede tot zijn intentie. Op zaterdag 6 juli om 10.30 uur is in de H. Nicolaaskerk in Meijel de plechtige uitvaartdienst, waarna pastoor Schoenmakers begraven wordt op de parochiële begraafplaats aldaar.