Pastor Jacques Vestjens overleden

Geplaatst op: 29-04-2023

Op donderdag 27 april is in zorgcentrum Tobias in Heerlen pastor Jacques Vestjens overleden. Hij is 83 jaar geworden. De uitvaart is woensdag 3 mei in zijn geboortedorp Egchel.

Jacobus Maria Lambertus (Jacques) Vestjens werd op 27 februari 1940 in Egchel (Helden) geboren. Na zijn priesterwijding op 11 maart 1967. Daarna werd hij per 1 augustus 1967 benoemd tot stagiair-assistent in de parochie H. Hart van Jezus in Heerlen (Schandelen). Vervolgens werd hij met ingang van 11 juli 1968 benoemd tot kapelaan van de parochie H. Moeder Anna in Heerlen.

Per 1 mei 1972 kreeg Vestjens van deze functie eervol ontslag en trad hij in dienst bij de stichting GGZ Oostelijke Mijnstreek (later RIAGG en Mondriaan zorggroep Heerlen). In 2005 ging hij met pensioen. Daarna heeft hij nog geruime tijd zijn priesterlijke diensten aangeboden, met name in de parochie Voerendaal. Bovendien onderhield hij contacten met diverse Indiase priesters in ons bisdom.

Op dinsdag 2 mei is er om 19.00 uur een avondwake in de parochiekerk H. Laurentius in Voerendaal. Op woensdag 3 mei is de uitvaart om 10.30 uur vanuit de parochiekerk H. Jacobus de Meerdere in Egchel, waarna hij wordt begraven op het kerkhof aldaar.