Pater Gerard Verwoerd c.m. overleden

Geplaatst op: 07-05-2021

Op 4 mei is in Panningen pater Gerard Verwoerd c.m. overleden. Pater Verwoerd was in Limburg onder andere kapelaan in Brunssum-Rumpen en Susteren-Mariaveld. Ook was hij op andere plekken in Nederland voor de congregatie van de lazaristen actief. Pater Voerwoerd is 81 jaar geworden. De uitvaart vindt maandag 10 mei in besloten kring in Panningen plaats.

Gerardus Aloysius (Gerard)  Verwoerd c.m. werd op 11 november 1939 in Wilnis (provincie Utrecht) geboren. Hij trad op 21 september 1959 in bij de Congregatie der Missie (lazaristen) in Eefde (Gelderland) en werd priester gewijd op 19 maart 1966 in Panningen.

Na een studie aan het Institut Catholique in Parijs werd hij met ingang van 1 december 1969 benoemd tot kapelaan van de parochie H. Vincentius à Paulo in Brunssum-Rumpen. Vervolgens was hij met ingang van 21 augustus 1972 werkzaam in Eindhoven en met ingang van 1 januari 1975 werd pater Verwoerd benoemd tot kapelaan van de parochie O.-L.-V. Onbevlekt Ontvangen in Susteren-Mariaveld. Daar bleef hij tot 1 september 1978. Daarna was hij tot 1989 werkzaam in Apeldoorn en Ugchelen.

Pater Verwoerd was ook gedurende negen jaren lid van het provinciaal bestuur van zijn congregatie. Van 1989 tot 2020 woonde hij in Nijmegen en was jarenlang werkzaam voor het Katholiek Documentatie Centrum. Op verschillende plekken in de stad verleende hij pastorale assistentie, bijzonder in Woonzorgcentrum Nijevelt. In oktober 2020 werd hij opgenomen in Zorgcentrum van zijn congregatie Vincent Depaul in Panningen.

De plechtige uitvaartdienst is in besloten kring op maandag 10 mei om 11.00 uur in de kapel van het Missiehuis, Kerkstraat 8 in Panningen, waarna hij te ruste wordt gelegd op begraafplaats Heiderust in Panningen. Volg de uitvaart via de live stream