Pater Heidendael overleden

Geplaatst op: 16-07-2024

Op vrijdag 22 februari overleed in Herkenbosch op 96-jarige leeftijd pater Sjef Heidendael AA. Hij was onder meer begin jaren tachtig van de ovrige eeuw pastoor van America.

Hij werd op 1 januari 1923 in Waubach geboren en ontving op 8 april 1951 de priesterwijding in Bergeijk. In 1975 werd hij benoemd tot kapelaan van de H. Lambertusparochie in Haelen, in 1979 gevolgd door zijn benoeming tot pastoor van de H. Jozefparochie in America. In 1988 kreeg hij eervol ontslag om vervolgens overste van de Assumptionistencommuniteit in Herkenbosch te worden. Na zijn emeritaat is hij tot op hoge leeftijd blijven assisteren in de H. Sebastianusparochie in Herkenbosch.

Op woensdag 27 februari is de plechtige uitvaartdienst om 10.30 uur in de H. Sebastianuskerk in Herkenbosch, waarna hij begraven wordt op de R.-K.-begraafplaats in Waubach (Landgraaf).