Pater Hub Kleijkers s.m.m. overleden

Geplaatst op: 21-01-2022

Woensdag 19 januari is in Valkenburg pater Hub Kleijkers s.m.m. overleden. Hij werd 86 jaar. De uitvaart is komende maandag 24 januari in Ubachsberg.

Pater Hubert Kleijkers werd op 3 mei 1935 geboren in Heerlen. Na toetreding tot de paters montfortanen vond zijn priesterwijding plaats op 12 maart 1961 in Oirschot. Vervolgens was hij werkzaam in Portugal, Mozambique en Malawi. In 1990 keerde hij terug naar Nederland en werd hij missieprocurator. Deze functie bleef hij tot zijn dood uitoefenen. Ook was hij vele jaren provinciaal econoom en archivaris van zijn congreagatie.

Vanaf 1997 bood pater Kleijkers zijn priesterlijke diensten aan in de parochie H. Bernardus in Ubachsberg, waar hij met ingang van 1 april 2001 werd benoemd tot assistent. Tevens assisteerde hij in de parochie H. Remigius in Simpelveld. Per 31 december 2008 kreeg hij eervol ontslag als assistent in Ubachsberg, maar hij bleef nog lange tijd in deze parochie en de parochie in Simpelveld zijn priesterlijke diensten aanbieden.

De plechtige uitvaartdienst is op maandag 24 januari 2022 om 11.00 uur in de parochiekerk van de H. Benardus in Ubachsberg, waarna hij begraven wordt op het kloosterkerk-hof ‘Op de Bies’ in Schimmert. Vanwege de coronaregels is reservering bij de parochie noodzakelijk via e-mail vicevoorzitter@de-pelgrim.nl