Pater Ignace Wishaupt overleden

Geplaatst op: 20-05-2021

In zijn geboorteplaats Maastricht is op 10 mei pater Ignace Wishaupt O.C.D. op 89-jarige leeftijd overleden.

Pater Ignace werd op 22 september 1931 geboren als Hendricus (Harrie) Maria Gerardus Wishaupt. Na zijn gymnasiumopleiding sloot hij zich aan bij de ongeschoeide karmelieten. Op 27 juli 1960 werd hij tot priester gewijd. Zijn eerste benoeming was in de parochie H. Hart van Jezus -  de paterskerk - in Geleen. Daar was hij van 1 augustus 1962 tot 15 september 1963 kapelaan.

Daarna werkte hij op verzoek van zijn orde op diverse plaatsen buiten Limburg in het pastoraat en vormingswerk, onder meer in Hazerswoude-Rijndijk. Ook begeleidde hij ordes en congregaties bij het sluiten van kloosters.

De laatste jaren woonde Wishaupt weer in Maastricht, waar hij regelmatig voorging in eucharistievieringen in zorgcentrum De Beyart. Pater Icnace Wishaupt is in besloten kring begraven bij de kerk van Sint-Pieter-boven in Maastricht.