Pater Karelkapel start jongerenproject PAKKA!

Geplaatst op: 06-10-2022

De Pater Karelkapel in Munstergeleen begint met en jongerenproject. Het project heeft de naam PAKKA! gekregen: Pak je Kans bij Pater Karel. De bedoeling is om jongeren van 11 tot 16 jaar de Pater Karelkapel, het museum en de beeldentuin te laten bezoeken.

Het project richt zich op jongeren in de hoogste klassen van de basisschool en de eerste klassen van de middelbare school en vormelingen of jongerengroepen van parochies. Het doel van dit project is niet alleen kennismaking met Pater Karel en zijn kapel, maar ook om vanuit deze kennismaking levensbeschouwelijke en gelovige thema's aan de orde te stellen.

Het project PAKKA! is een initiatief van onder meer de paters passionisten, de bisschoppelijk gedelegeerde voor het katholiek onderwijs, de werkgroep van de basiliek in Sittard en het project ‘Zin in Leven’. Op 19 oktober is er een kennismakingsbijeenkomst voor leerkrachten en begeleiders van jongerengroepen in parochies. Belangstellenden kunnen dan zelf de routes lopen, die de jongeren bij een bezoek aan de kapel ook gaan lopen. Er zijn vier routes en bij iedere route hoort een rugzakje met teksten, opdrachten en vragen.