Pater Piet van Laarhoven o.f.m.cap. overleden

Geplaatst op: 26-06-2023

In Tilburg is maandag 18 juni pater Piet van Laarhoven o.fm. cap. overleden. Hij was een aantal jaren assistent van de Sint-Jozefparochie in Heerlen. Pater van Laarhoven is 93 jaar geworden.

Petrus Wilhelmus Antonius (Piet) van Laarhoven o.f.m. cap. werd op 4 april 1930 geboren in Eindhoven. Na toetreding tot de minderbroeders kapucijnen in 1950 vond zijn priesterwijding plaats op 27 juli 1956. Vervolgens ging hij als missionaris naar Tanzania, waar hij vooral actief was in Kipatimu en in diverse parochies van Dar es Salaam.

Na zijn terugkeer in Nederland werd hij met ingang van 1 december 2004 benoemd tot assistent van de parochie H. Jozef in de Heerlense wijk Heerlerbaan, waar hij vooral actief was in woonzorgcentrum Parc Imstenrade. Dit ambt bleef hij uitoefenen totdat hij per 1 september 2010 eervol ontslag kreeg, maar hij bleef daarna zijn priesterlijke diensten nog geruime tijd aanbieden.

De uitvaart van pater Van Laarhoven heeft op zaterdag 24 juni plaatsgevonden in de kapucijnenkerk in Tilburg. Aansluitend is hij begraven op de Gedenkplaats van de kapucijnen in Velp (N.Br.) bij Grave.