Zondag 9 oktober

Première muziekspel over leven Mgr. Schraven

Het muziekspel ‘Helse Liefde’ vertelt het verhaal van de Limburgse missiebisschop Mgr. Frans Schraven in een moderne versie, uitgevoerd door veertig zangers en spelers en onder regie van Roel Verheggen. De première is op 9 oktober 2022 in de kapel van het Missiehuis van de Lazaristen te Panningen.

Mgr. Frans Schraven was aan het beging van de 20e eeuw bisschop in China en werd daar door Japanse soldaten vermoord, omdat hij weigerde vrouwen beschikbaar te stellen als troostmeisjes. Op 9 oktober is er ter gelegenheid van de 85e sterfdag van Mgr. Schraven en zijn Gezellen een eucharistieviering. Ook gaat dan het muziekspel in première.

Naast het spelen van het theaterspel ‘Helse Liefde’ wordt aandacht gevraagd voor een lokaal project dat zich inzet voor hulp aan slachtoffers en voorkoming van mensenhandel en (huiselijk) geweld. De regisseur Roel Verheggen is ook actief verbonden aan het Expertisebureau “Helse Liefde”. Hij geeft voorlichting op scholen met bijvoorbeeld het onderwerp ‘loverboys’. Het muziektheaterstuk ligt de regisseur nauw aan het hart. Voor een gekozen project wordt geld ingezameld. Daarnaast is er bij de voorstelling nazorg mogelijk voor bezoekers voor wie het verhaal te dichtbij komt of die willen napraten.

Vanaf 9 oktober is het muziekspel tot in 2023 op diverse plaatsen in het land te zien: zo 29 januari: Matthaüskerk Eibergen (15.00u), zo 5 februari: kerk Ootmarsum (15.00u), zo 5 maart: kerk Oudewater (15.00u), za 15 april: kerk Den Haag (19.30u), zo 14 mei: schouwburg Venray (15.00u), za 17 juni: kerk Lottum (19.30u), De voorstellingen in Goirle en Nuenen worden nog ingepland.

Programma 9 oktober
10.30 u  tot 11.30  u  H. Mis in de kapel van het Missiehuis
12.00 u  tot 14.30  u  uitgebreide lunch in restaurant De Hoebereij*
15.00 u  tot  16.30 u  Première Muziekvoorstelling "Helse Liefde" o.l.v. regisseur Roel Verheggen.

Iedereen is welkom voor de H. Mis in de kapel van de Lazaristen te Panningen

Aanmelden vóór 1 september voor de uitgebreide lunch en muziekvoorstelling door betaling van € 27,- per persoon op bankrekening van de Mgr. Schravenstichting nr. NL74 RABO 0148 175 341 voor het dagprogramma. Wilt u geen dagprogramma, maar wel de première van het muziekspel 'Helse Liefde' bijwonen, betaal dan vóór 1 september € 10,- per persoon op dezelfde bankrekening van de Mgr. Schravenstichting

Meer informatie:

www.helseliefde.com