Priesterjubilarissen te gast bij bisdom

Geplaatst op: 17-05-2024

De priesters in bisdom Roermond die dit jaar een bijzonder wijdingsjubileum vieren, zijn vrijdagmiddag 17 mei in het bisschopshuis in Roermond ontvangen. Samen met hulpbisschop Mgr. Everard de Jong en de diocesaan administrator Mgr. René Maessen (beiden ook jubilaris) vierden ze eucharistie in de privékapel. Aansluitend vond een gezellig samenzijn plaats.

In zijn preek wees Mgr. De Jong erop dat de eerste opdracht van een priester is om van mensen en van Jezus te houden. “Priester zijn, is niet alleen iets wat je doet, maar bovenal wat je bént,” aldus de hulpbisschop. “Weet dat u veel meer goed doet, dan u weet.”

De jubilarissen op de foto:

V.l.nr..: Pastoor C. Müller (25 jaar priester), pastoor R. Schols (25 jaar priester), gedelegeerde V. Goulmy (bisdomstaf), emeritus-pastoor H. Vernooij (40 jaar priester), pastoor H. van Horne (40 jaar priester), algemeen gedelegeerde H. Quaedvlieg (bisdomstaf), voormalig vicaris-generaal Mgr. H. Schnackers (50 jaar priester), Mgr. E. de Jong (25 jaar bisschop), diocesaan administrator Mgr. R. Maessen (50 jaar priester), pater F. Bomers c.m. (60 jaar priester), deken en gedelegeerde E. Smeets (25 jaar priester), gedelegeerde W. van Rens (bisdomstaf), pastoor M. Kenis (40 jaar priester), assistent M. Rijs (25 jaar priester).

Enkele andere jubilarissen konden vanwege hun gezondheid of andere verplichtingen niet aanwezig zijn.