Priesterwijding Jean-Léonard Ratokinaina

Geplaatst op: 26-05-2024

In de Sint-Christoffelkathedraal in Roermond is Jean-Léonard Ratokiniaina zaterdag 25 mei door hulpbisschop Mgr. Everard de Jong tot priester gewijd. Ratokiniaina is 34 jaar, komt uit Madagascar en is lid van de beweging van de Neokatechumenale Weg. Hij gaat als kapelaan werken in Maastricht-Oost.

De neomist volgde zijn opleiding aan de grootseminaries Rolduc in Kerkrade en Redemptoris Mater in Cadier en Keer. Zijn ouders konden vanwege oponthoud met de toekenning van visa helaas niet op tijd bij de wijdingsplechtigheid aanwezig zijn. Wel waren veel vrienden en bekenden van Ratokiniaina van de Neokatechumenale Weg en van de parochies in Maastricht, waar hij gaat werken, naar Roermond gekomen om de wijding bij te wonen.

Mgr. De Jong prees de vriendelijkheid en het talent van Jean-Léonard om met mensen in contact te komen. Ratokiniaina is de derde nieuwe priester voor het bisdom Roermond die dit jaar van dit jaar. In januari werden de kapelaans Jins James en Sheril Dhason in hun thuisbisdommen in India tot priester gewijd.