Priesterwijding Sabin Joseph in India

Geplaatst op: 19-01-2023

Kapelaan Sabin Joseph van de parochie Christus Salvator uit Susteren en omgeving wordt dit weekeinde in zijn thuisbisdom in India tot priester gewijd. Hij heeft afgelopen jaren de priesteropleiding gevolgd aan het grootseminarie Rolduc in Kerkrade.

Kapelaan Joseph komt uit het bisdom Thamarassere in de deelstaat Kerala in het zuiden van India. In 2016 kwam hij naar Nederland om zijn priesteropleiding, waaraan hij in India na een studie scheikunde al begonnen was, verder af te ronden. Afgelopen zomer werd hij in Thamarassere tot diaken gewijd. Nu volgt de priesterwijding.

Kapelaan Joseph komt daarna terug naar Limburg om hier in de nieuwe fusieparochie van Susteren, Mariaveld, Nieuwstadt, Dieteren en Roosteren te gaan werken. Hij was hier als diaken al een aantal maanden actief. Later dit voorjaar volgen er zeer waarschijnlijk nog vijf priesterwijdingen van studenten van Rolduc in India. En op 3 juni worden in de kathedraal in Roermond twee nieuwe priesters gewijd. Dat betekent dat het bisdom Roermond dit jaar acht nieuwe priesters mag verwelkomen.