Pastoor Rijo Muprappallil behaalt licentiaat in kerkelijk recht

Geplaatst op: 17-09-2021

Pastoor Rijo Muprappallil van Blerick heeft onlangs aan de KU Leuven zijn licentiaatsthesis voor kerkelijk recht met goed gevolg mogen verdedigen. De pastoor volgde afgelopen jaren naast zijn pastorale werk in Leuven twee masterstudies: de opleiding maatschappij, recht en religie en een opleiding kerkelijk recht. Met de verdediging van zijn thesis heeft hij een belangrijk deel van zijn opleiding afgesloten en zijn licentiaatstitel behaald.

Muprappallil rondde zijn opleiding af met een thesis over de aanstelling van leken in een kerkelijke rechtbank. Nu hij zijn licentiaat heeft behaald, overweegt hij om aansluitend een promotieonderzoek te doen. “Maar ik moet bekijken of dit met mijn werk in de parochie te combineren is,” zo zegt hij. Afgelopen jaren investeerde hij een groot deel van zijn vrije tijd en vakanties in zijn studie.