Ook Robin Thomas in India tot priester gewijd

Geplaatst op: 20-01-2020

In de Indiase stad Pullickanam is maandag 20 januari Robin Thomas tot priester gewijd. Hij heeft de afgelopen jaren zijn opleiding gevolgd aan het grootseminarie Rolduc in Kerkrade. Hij gaat binnenkort aan de slag als kapelaan in het parochiecluster van Eijsden en omgeving.

De priesterwijding van Robin Thomas is de twee wijding binnen een week tijd, waarbij bisschop Harrie Smeets van Roermond aanwezig was. Afgelopen week donderdag werd Boby Thomas in Thindanadu tot priester gewijd. Hij gaat als kapelaan in Blerick werken.

Bisschop Harrie Smeets is speciaal voor de wijding van deze ‘Limburgse’ priesterstudenten naar India gereisd. Afgelopen zaterdag nam hij deel aan de wijding van een nieuwe parochiekerk in Pullickanam, waar maandag de wijding plaatsvond. De bisschop bezoekt in India diverse bisdommen, waarmee het bisdom Roermond nauwe banden onderhoudt.