Roepingenweek: Meeloopdagen theologische opleidingen in november

Geplaatst op: 06-10-2022

Een leven of een loopbaan in dienst van de Kerk. Dat kan als priester, diaken, pastoraal werker, geestelijk verzorger, catecheet of catechist. Het bisdom Roermond kent eigen opleidingen voor de verschillende kerkelijke functies en ambten. Begin november zijn er meeloopdagen op het Grootseminarie Rolduc en het Theologisch Insitituut Rolduc.

Van 6 tot en met 12 november houden de bisdommen en de samenwerkende religieuzen in Nederland een Roepingenweek. Verspreid door het land zijn er diverse mogelijkheden om te praten over wat het betekent een religieuze roeping te voelen of als geëngageerde leek binnen de Kerk te werken.

Belangstellende mannen die er wel eens aan gedacht hebben om priester te worden, zijn op woensdag 9 november welkom om een dag mee te lopen met de studenten van de priesteropleiding Rolduc. Ze kunnen een of meer colleges meevolgen en uitgebreid met de huidige studenten in gesprek gaan. Ook staan een rondleiding door Abdij Rolduc en het gezamenlijk bijwonen van de gezongen vespers op het programma. De meeloopdag duurt van 10.00 uur tot 18.00 uur.

Op zaterdag 12 november is er een soortgelijk programma op het Theologisch Instituut Rolduc. Dat is een weekendopleiding voor mannen die diaken willen worden of voor mannen én vrouwen die als pastoraal werker, geestelijk verzorger, leraar godsdienst of catechist aan de slag willen. Dit programma begint ook om 10.00 uur en duurt tot 12.30 uur. Ook hier staat een proefcollege, een gebedsviering en een gezamenlijke maaltijd met de andere studenten op het programma.

Belangstelling voor een van de twee meeloopdagen? Meld je dan aan via rector@rolduc.nl