Sebastian Eriyangalath nieuwe pastoor Nederweert en omgeving

Geplaatst op: 13-03-2022

Sebastian Eriyangalath wordt de nieuwe pastoor van de parochiefederatie Beno. Dat zijn de parochies van Nederweert, Nederweert-Eind, Budschop en Ospel. Dat is dit weekeinde in de betreffende kerken bekend gemaakt. Hij is nu nog kapelaan in zeven parochies Landgraaf.

Sebastian Eriyangalath (1974) komt uit Kerala in India. Daar werd hij in 2000 priester gewijd. Hij werkte diverse jaren in verschillende parochies en volgde een aanvullende studie catechese voordat hij naar Nederland kwam. Sindsdien 2017 is hij als priester actief in het bisdom Roermond. Het eerste jaar was hij kapelaan in de zogeheten VOMMMM-parochies (Venzelderheide, Ottersum, Mook, Middelaar, Molenhoek en Milsbeek) in het dekenaat Venray. In 2018 werd Eriyangalath benoemd tot kapelaan in de parochies van Schaesberg, Nieuwenhagen en Nieuwenhagerheide in Landgraaf.

Hij wordt nu benoemd tot pastoor van de parochies H. Lambertus in Nederweert, H. Gerardus Majella in Nederweert-Eind, H. Rochus in Budschop en Onze-Lieve-Vrouw Onbevlekt Ontvangen in Ospel. Zijn benoeming zal in de loop van dit voorjaar ingaan. Een exacte datum moet nog in onderling overleg worden vastgesteld.