Sheril Dhason in India tot priester gewijd

Geplaatst op: 29-01-2024

In de basiliek van de Heilige Maria Mulagumoodu in Tamil Nada in India is Sheril Dhason zondag 28 januari tot priester gewijd. Sheril Dhason (30) volgde de priesteropleiding aan het grootseminarie Rolduc in Kerkrade. Bij de wijdingsplechtigheid waren ook enkele Limburgse priesters en parochianen aanwezig.

Sheril Dhason gaat de komende jaren als kapelaan werken in de samenwerkende parochies van Simpelveld, Bocholtz, Ubachsberg, Voerendaal, Klimmen en Ransdaal. Afgelopen maanden was hij al als diaken actief. Hij draagt op zondag 18 februari om 15.00 uur zijn eerste mis op in de Jacobus de Meerderekerk in Bocholtz en op zondag 25 febuari om 15.00 uur in de Laurentiuskerk in Voerendaal.

Op de zaterdag na Pinksteren (25 mei) vindt de derde ‘Limburgse’ priesterwijding van dit jaar plaats in de kathedraal in Roermond.