Speciale vesperdienst tijdens roepingenweek

Geplaatst op: 29-10-2020

In de week van 1 tot en met 7 november wordt in de katholieke kerk in Nederland voor de tweede keer een roepingenweek gehouden. Elke dag is er in een ander bisdom een gebedsviering voor roepingen.

In het bisdom Roermond vindt deze plaats op donderdag 5 november. Om 17.00 uur bidden de priesterstudenten samen met bisschop Harrie Smeets de vespers in de abdijkerk van Rolduc. Vanwege de  coronamaatregelen is deze viering helaas besloten en is het niet mogelijk om er naartoe te komen. De viering wordt wel via internet gestreamd, zodat belangstellenden thuis kunnen meebidden en zo in gebed met de seminaristen en de bisschop verbonden te zijn.

De datum voor deze gebedsweek voor roepingen is niet toevallig gekozen: 7 november is de feestdag van de heilige Willibrord, de patroonheilige van kerk in Nederland.

Bekijk donderdag 5 november om 17.00 uur de versperviering via de website van het grootseminarie Rolduc

(c)Foto: John Peters