Succesvolle misdienaarsdag in Roermond

Geplaatst op: 13-04-2022

Ruim 50 misdienaars en acolieten uit alle delen van Limburg waren afgelopen Palmzondag naar Roermond gekomen voor een succesvolle misdienaars- en acolietendag. Het was voor het eerst in een groot aantal jaren dat er weer zo’n dag werd gehouden.

De deelnemers werden eerst bij het bisdom ontvangen en verwelkomd door vicaris Ed Smeets voor Liturgie en Kerkmuziek. Voor de jongere misdienaars was er een knutselmoment. De middag werd afgesloten met een vesperviering in de kathedraal, waaraan alle aanwezige misdienaars en acolieten in vol ornaat deelnamen. Bij die gelegenheid werd voor het eerst ook de Tarcisiusmedaille uitgereikt. Deze onderscheiding is door het bisdom in het leven geroepen om misdienaars en acolieten te bedanken voor hun inzet voor de Kerk in Limburg.