Symposium: Wat is de missie van Kerkmuziek?

Geplaatst op: 14-03-2024

Wat is de missie van kerkmuziek? Daarover gaat het op vrijdag 12 april tijdens de Dag van de Kerkmuziek. Dit symposium in Den Bosch is een initiatief van de Gregoriusverenigingen in de zuidelijke bisdommen.

Over de stand van zaken in (kerk-)korenland is al veel gezegd en geschreven. Voor wie er zorg voor draagt, leven er nogal wat uitdagingen. Tegelijk leeft de hoop en het vertrouwen dat liturgische zang blijft bestaan, zolang er christenen zijn… De Dag van de Kerkmuziek richt zich op de missie, uitdagingen, mogelijkheden en perspectieven voor kerkkoren en alle anderen die muziek tijdens liturgie maken.

De Dag voor de Kerkmuziek is bedoeld voor cantores, dirigenten, organisten, vertegenwoordigers van bisschoppen en bisdommen, pastores en allen die zorg dragen voor zang en muziek in de liturgie. De dag staat in het teken van ‘De Missie van kerkmuziek’. Het symposium vindt plaats op vrijdag 12 april van 13.30 uur tot 18.00 uur in het Sint-Janscentrum te Den Bosch.