T/m zondag 1 september

Tentoonstelling in Pancratiuskerk Heerlen

Tot en met 1 september is er in de Pancratiuskerk in Heerlen een tentoonstelling te zien. In samenwerking met Schunck toont Alevtina Kakhidze uit Oekraïne haar eigen kunst. De tekeningen, installaties en video’s van Alevtina Kakhidze gaan over identiteit, over de oorlog in Rusland-Oekraïne, over de complexe dynamieken tussen Oost en West, over machtsverhoudingen, de rol van het kapitalisme en onze consumptiecultuur en over culturele tegenstellingen en conflicten.

In de Sint-Pancratiuskerk toont Alevtina werk van veertien hedendaagse Oekraïense kunstenaars. De werken delen een associatie met concepten uit het katholieke geloof. Eveneens zijn oorlog en vernietiging en de fysieke en mentale gevolgen daarvan in verschillende uitdrukkingsvormen direct voelbaar. De titel van de tentoonstelling is 'What hinders a sermon becomes one'. Deelnemende kunstenaars: Mykhailo Alekseenko, Yuriy Bolsa, Bohdan Bunchak, Yuliia Elyas, Zheka (Yevhen) Holubientsev, Zhanna Kadyrova, Alexander Krolikowski, Volodymyr Kuznetsov, Krystyna Melnyk, Marharyta Polovinko, Stanislav Turina, Tamara Turliun, Tereza Yakovyna en Albina Yaloza.