Vacature: Directeur Bisschoppelijk Centrum Rolduc

Geplaatst op: 30-11-2022

Bij het historische en monumentale abdijcomplex Rolduc in Kerkrade komt wegens pensionering de functie vacant van

DIRECTEUR-GEDELEGEERD BESTUURDER

Het gebouwencomplex is het grootste rijksmonument van Nederland en staat vermeld bij de top 100 van de belangrijkste monumenten in Nederland. In dit complex zijn diverse functies ondergebracht zoals een hotel, conferentieoord en een RK opleidingsinstituut voor kerkelijke functies. Diverse bedrijven hebben hier een kantoor. Voorts zijn hier 16 woningen gevestigd. Ook de directe groene omgeving met landerijen, bossen en vijvers maken deel uit van het complex. Meer informatie vindt u op de website www.bcrolduc.nl

Als directeur levert u een belangrijke bijdrage aan de toekomstbestendigheid van dit veelzijdige monumentale complex. U communiceert gemakkelijk met allerlei instanties op het gebied van monumentenzorg, met overheden, kerkelijke instanties, bedrijven en huurders.
U hebt bewezen goed te kunnen functioneren op strategisch niveau en hebt affiniteit met economische, juridische, commerciële en bedrijfseconomische vraagstukken. U hebt gevoel voor cultuur-historisch erfgoed en respect voor de kerkelijke en religieuze identiteit van de werkomgeving. U geeft leiding aan een kleine organisatie maar ook aan projecten. U legt verantwoording af aan de bisschop van Roermond. Het Bisschoppelijk Centrum kent een Raad voor Economische Aangelegenheden die in veel opzichten is te vergelijken met een Raad van Toezicht.

Specifieke functie-eisen:

• Minimaal Hbo-niveau
  • Ervaring met projecten
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden
  • Kunnen functioneren zowel op strategisch, tactisch als operationeel niveau
  • Leidinggevende kwaliteiten
  • Ondernemersvaardigheden
  • Affiniteit met vastgoed
  • Beschikken over een relevant netwerk
  • Vertrouwd met de RK-kerk, bij voorkeur zelf Rooms Katholiek

De functieomvang is 20 uur.

Meer informatie over deze functie kunt u verkrijgen bij de huidige directeur mr. drs. Harrie van Beers. Bij voorkeur doet u dat door een bericht te sturen naar: h.vanbeers@bcrolduc.nl. Eventueel kunt u bellen naar: 06-20399931.

Uw sollicitaties kunt u richten aan de directie van het Bisschoppelijk Centrum Rolduc en verzenden naar: m.habets@bcrolduc.nl . De sollicitatietermijn sluit 24 december 2022. De gesprekken vinden plaats in de tweede week van januari 2023.