Pastoor Van der Ven overleden

Geplaatst op: 16-07-2024

Op 18 februari overleed in Blerick pastoor Jos van der Ven. Hij was sinds 2015 pastoor van Blerick (Venlo). Pastoor Van der Ven werd 57 jaar.

Hij werd op 16 december 1961 in Beesel geboren en ontvingt op 13 juni 1992 de priesterwijding. Vervolgens was hij kapelaan van de parochie H. Hart van Jezus, OLV van Altijddurende Bijstand en H. Tomas te Roermond en een maand later tevens van de parochie De Goede Herder, eveneens in Roermond. In oktober 1993 werd hij kapelaan van de H. Petrusparochie in Gulpen, in 1995 tevens administrator van de parochie H. Martinus te Vijlen en in 1996 tevens administrator van de H. Lambertusparochie in Holset. In 1997 werd hij benoemd tot pastoor van de genoemde parochies in Vijlen en Holset en de H. Catharinaparochie in Lemiers. In 1999 werd hij benoemd tot pastoor van de parochies HH. Petrus en Paulus in Arcen en H. Andreas in Velden en in 2007 tevens van de H. Antoniusparochie in Lomm. In 2015 volgde zijn benoeming tot pastoor van de parochies H. Antonius van Padua, H. Hubertus, H. Maximiliaan Kolbe, H. Jozef, H. Lambertus, H. Johannes de Doper en Onbevlekt Hart van Maria, allen te Blerick.

Op vrijdag 22 februari wordt hij in de H. Antoniuskerk in Blerick opgebaard en is vanaf 18.00 uur gelegenheid om afscheid van hem te nemen. Aansluitend is om 19.00 uur een avondmis tot zijn intentie. Op zaterdag 23 februari is in deze kerk om 10.30 uur de plechtige uitvaartdienst, waarna hij in familiekring begraven wordt op de begraafplaats in Reuver.