Vijay Pratap Nallipogu tot priester gewijd

Geplaatst op: 19-04-2023

Dinsdag 18 april is Vijay Pratap Nallipogu in Cuddapah in India tot priester gewijd. Hij heeft zijn opleiding gevolgd aan het grootseminarie Rolduc in Kerkrade en gaat de komende jaren als kapelaan werken in de parochies van Brunssum.

Kapelaan Vijay is de vijfde priester die afgelopen week in zijn thuisbisdom is gewijd en die in Limburg komt werken. Vorige week donderdag zijn in Trivandrum en Cochin Joy Antony Raju, Vincent Kumar, Rohit Vincent Konnoth Francis en Jijomon Oonattu Joy al tot priester gewijd. Bij alle wijdingsplechtigheden waren ook vertegenwoordigers van het bisdom Roermond en van Rolduc aanwezig.

In totaal mag het bisdom Roermond dit jaar acht nieuwe priesters verwelkomen. Naast de vijf neomisten van afgelopen week zijn dat kapelaan Sabin Joseph, die in januari de priesterwijding ontving en José Eduardo Guerrero Hoyos en Andy Garcia die op zaterdag 3 juni in de kathedraal in Roermond tot priester worden gewijd.

De vijf neomisten van afgelopen week dragen komende maand hun eerste mis op in de parochies waar ze als kapelaan gaan werken Joy Antony Raju doet dat op 7 mei om 10.30 uur in de Martinuskerk in Beek, Vincent Kumar op 7 mei om 11.00 bij de bron van Sint-Servaas in Maastricht tijdens de jaarlijkse bronprocessie, Jijomon Oonattu Joy op 14 mei om 11.30 uur in Nicolaas en Barbarakerk in Valkenburg, Rohit Vincent Konnoth Francis op 21 mei om 14.00 uur in HH Fabianus en Sebastianuskerk in Sevenum en Vijay Pratap Nallipogu op 21 mei om 10.30 uur in de Fatimakerk in Brunssum.