Vijf bijeenkomsten stemvorming voor zangers

Geplaatst op: 18-08-2024
Alt Text

Opnieuw wordt er weer een serie stemvormingsbijeenkomsten aangeboden onder leiding van Vincent Kusters. De cursus vindt plaats op vijf maandagochtenden in september, oktober en november in Venray.

De bijeenkomsten zijn bedoeld voor (koor-)zangers maar ook voor allen die hun stem willen ontdekken en ontwikkelen. Iedereen die graag zingt is welkom. De afzonderlijke stemmen worden getraind en tips en trucs om goed en verantwoord met je stem om te gaan passeren de revue. Ook wordt ingegaan op de sociale functie van zingen: mensen komen in harmonie bij elkaar en maken muziek.

De stemvormingsbijeenkomsten worden verzorgd door bariton Vincent Kusters. Hij is een veelzijdig musicus, met een voorliefde voor het lied. Sinds zijn afstuderen aan het conservatorium won hij verscheidene prijzen. Kusters is zanger, solist, dirigent en organist.

De bijeenkomsten vinden plaats op de Maandagen 30 september, 7 oktober, 14 oktober, 4 november, en 11 november van 10.30 uur tot 12.00 uur. Locatie: repetitielokaal De Galmhut van het zangkoor De Zangers van Sint-Frans, Langeweg 92 in Venray. Tijdens elke bijeenkomst is er een korte pauze met koffie/thee voorzien

Deelname kost € 50,-- voor de vijf bijeenkomsten, tijdens de eerste bijeenkomst contant te voldoen.

Lees ook

Indiase bisschop Albert Anastas bezocht Roermond

Twee 'nieuwe' bisschoppen ontmoetten elkaar deze week in Roermond. Mgr. Albert Anastas is sinds januari van dit jaar bisschop van het bisdom Kuzhithurai in de regio Tamil Nadu in India. Hij bezocht de vorige maand aangetreden bisschop Ron van den Hout om kennis te maken.

Zondag 6 oktober

Opening Rozenkransmaand met inzegening Mariabeeld in Weert

Op zondag 6 oktober wordt om 10 uur de Rozenkransmaand  feestelijk geopend in de dekenale Sint Martinuskerk.  Tijdens de mis zal de Broederschap  twee nieuwe broedermeesters installeren. Na de Eucharistieviering wordt het onlangs gerepareerde Mariabeeld aan de linker voorgevel van de kerk opnieuw ingezegend.

Woensdag 16 oktober

Bijeenkomst Resonansgroep Kerk/Jodendom over Joods erfgoed in Roermond

De eerstvolgende bijeenkomst van de Resonansgroep Jodendom en Rooms-katholieke Kerk in Limburg vindt plaats woensdag 16 oktober in Roermond.

Zondag 6 oktober

Werelddierendag: zegening van huisdieren in Wittem

Op 6 oktober, de zondag na Werelddierendag, kunt u uw huisdier laten zegenen op het kerkpleintje voor Klooster Wittem (Wittemer Allee 34, Wittem).