Voorjaarseditie De Sleutel verschenen

Geplaatst op: 17-03-2022

Terwijl andere jongeren van zijn leeftijd een carrière opbouwen en aan een gezin denken, maakt Stefan Ansinger uit Venray een radicale keuze. Hij besluit na zijn studie bestuurskunde in te treden bij de dominicanen. In de voorjaarsuitgave van bisdomblad De Sleutel, die deze week verschijnt, een uitgebreid interview met Ansinger over zijn roeping, zijn keuze voor het klooster en de rol van religieuzen in Nederland.

Verder in de nieuwe editie van De Sleutel een achtergrondverhaal over vitale parochies. De kerk in Limburg is zichzelf opnieuw aan het uitvinden: uit een grote institutionele volkskerk ontstaan kleinere vitale geloofsgemeenschappen. In het bisdomblad lees je waarom dat niets nieuws is: zo zijn we tweeduizend jaar geleden ook begonnen.

De coronacrisis lijkt grotendeels voorbij, maar wat heeft die pandemie de afgelopen twee jaar met ons gedaan? Docent filosofie Detlef Rohling blikt terug en probeert de balans op te maken. In de rubriek ‘Kerk in uitvoering’ deze keer aandacht voor de Vastenactie. Verder aandacht voor de 125e geboortedag van kunstenaar Charles Eyck en voor het boek Getuigen van de Verrijzenis van bisschop Harrie Smeets, dat binnenkort verschijnt. Uiteraard ontbreken ook de vaste rubrieken niet.

Het bisdomblad De Sleutel verschijnt viermaal per jaar en bericht over ontwikkelingen op het snijvlak van geloof en leven in Limburg. Een abonnement kost € 29. Wie een abonnement neemt, krijgt naast het magazine ook elke vrijdag gratis de digitale nieuwsbrief van het bisdom in z’n mailbox.

Vraag een gratis proefnummer aan of neem direct een abonnement.