Vredeslicht afhalen in kathedraal

Geplaatst op: 09-12-2020

Elk jaar vlak voor Kerstmis verspreiden scouts het Vredeslicht vanuit Bethlehem over de hele wereld. In het bisdom Roermond werken veel parochies daar actief aan mee. Ook dit jaar wordt het Vredeslicht verspreid.

Op maandag 14 december komen leden van Scouting Nederland het Vredeslicht naar bisschop Harrie Smeets brengen. Op de zondag erna – 4e zondag van de Advent – kunnen parochies en alle andere belangstellenden het Vredeslicht komen afhalen in de Sint-Christoffelkathedraal in Roermond.

In verband met de coronamaatregelen wordt het Vredeslicht dit jaar niet tijdens een viering uitgedeeld, maar is iedereen op zondag 20 december in de gelegenheid om tijdens de reguliere openingstijden van de kathedraal (14.00 uur en 17.00 uur) het Vredeslicht af te halen. De kathedraal ligt aan de Markt in Roermond.